Komunikacja w Warszawie

Awatar użytkownika
PE 099
Posty: 3210
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 21:20
Lokalizacja: Kraków - Płaszów
Been thanked: 14 times

Komunikacja w Warszawie

Postautor: PE 099 » 4 lis 2009, o 22:19

widać, Warszawiaki pozazdrościły nam lajkonika i mają swoją tapicerkę:

http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-16597

to ja już wolę lajkonika :D :mrgreen:

Edit: Poprawiłem link (był do najnowszego zdjęcia)

Radzio
Posty: 631
Rejestracja: 1 paź 2009, o 20:27

Re: ZTM Warszawa i przyległości...

Postautor: Radzio » 5 lis 2009, o 00:16

Myślałem, że będą lewitujące syrenki. :shock:

Awatar użytkownika
Warwas
Posty: 371
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 15:45
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: ZTM Warszawa i przyległości...

Postautor: Warwas » 5 lis 2009, o 09:25

Moim zdaniem tapicerka wygląda nieźle, problem w tym, że za jakiś rok - dwa będzie zalepiona brudem i pociachana jak w SU10, a wtedy Z-kolumna tylko pogorszy ogólny wygląd...
Czelabińscy tramwajarze są tacy twardzi, że nawet zawracają na trzy razy.
Chce Pan pozywać Uniwersytet? Mamy tu całą sadzawkę takich, którzy chcieli pozywać Uniwersytet!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Awatar użytkownika
Kartingowiec
Posty: 128
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 12:36
Lokalizacja: Kraków - Kazimierz
Kontaktowanie:

Re: ZTM Warszawa i przyległości...

Postautor: Kartingowiec » 5 lis 2009, o 10:01

Mnie również bardzo się podoba ale wydaję mi się że za dużo tego czerwonego koloru, moim zdaniem za bardzo się rzuca się w oczy.

Awatar użytkownika
Wypalacz Rafał
Posty: 4719
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 15:53
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Has thanked: 132 times
Been thanked: 47 times

Re: ZTM Warszawa i przyległości...

Postautor: Wypalacz Rafał » 9 lis 2009, o 12:18

Już było o tym na starym forum, ale dobre wieści warto przypominać :D

Obrazek
Rewolucyjna zmiana: na autobusach nie będzie reklam
Grzegorz Lisicki, 2009-11-07

Koniec z pstrokatymi reklamami na oknach i burtach autobusów i tramwajów. Nie będzie już oklejonych siatką okien. ZTM wprowadza nowe zasady współpracy z branżą reklamową.

Spoiler:


Co prawda tytuł jest dwójnasób mylący, raz - bo nowe zasady umieszczania reklam będą dotyczyły również tramwajów, dwa - bo reklamy nie znikną całkowicie zniknie tylko "cacy folia" V1.

-- 9 listopada 2009, o 12:18 --

Ale, żeby nie było zbyt dobrze...

Obrazek
Tramwajarze chcą reklam
Konrad Majszyk 08-11-2009

Chociaż miasto nakazało tramwajarzom ograniczenie reklam na pojazdach, ci przemalowują całe szynowce na żółto pod jeszcze większe ogłoszenia.

Spoiler:


Mam nadzieję że ZTM nie spełni oczekiwań TW...

Awatar użytkownika
spex
Administrator
Posty: 6603
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 05:09
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: ZTM Warszawa i przyległości...

Postautor: spex » 11 lis 2009, o 21:32

W Warszawie będą umundurowani kontrolerzy.
Obrazek
Kontrolerzy założą mundury

W połowie grudnia kontrolerzy biletów komunikacji miejskiej w Warszawie dostaną jednolite, służbowe kurtki z logo Zarządu Transportu Miejskiego. - Nie będzie to pełne umundurowanie, ale rozważamy wprowadzenie pozostałych jego elementów w przyszłości - mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow.


Spoiler:

Awatar użytkownika
Wypalacz Rafał
Posty: 4719
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 15:53
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Has thanked: 132 times
Been thanked: 47 times

Re: ZTM Warszawa i przyległości...

Postautor: Wypalacz Rafał » 5 gru 2009, o 17:38

Czytajmy i płaczmy, w Warszawie da się, u nas "najważniejsze są miejsca postojowe"

Obrazek
Kierowco, płać i jedź
Konrad Majszyk 04-12-2009

Opłaty za wjazd samochodem do centrum jak w Londynie? Ratusz nie zastanawia się już czy, ale kiedy to zrobić. Za pół roku wprowadzi przywileje dla komunikacji publicznej i nowe buspasy.

Za miesiąc do centrum Berlina wjadą wyłącznie auta wyposażone w zieloną naklejkę. Przysługuje ona tylko samochodom spełniającym normy emisji spalin Euro 4. Kara za wjazd bez „ekonaklejki” wynosi 40 euro. Ścisłe centrum Berlina zostanie więc praktycznie zamknięte dla aut. Czeska Praga przegłosowała właśnie uchwałę w sprawie harmonogramu wprowadzania opłat dla samochodów (w przeliczeniu: ok. 18 zł za każdy wjazd do centrum).

Spoiler:


Jak robią to w innych stolicach

Dzięki wprowadzeniu w 2003 roku opłat za wjazd do zakorkowanego centrum Londynu zatłoczenie ulic zmniejszyło się tam o 18 proc. Za przejazd płaci się 8 funtów w obszarze o pow. 20 km kwadratowych w centrum Londynu. W 2008 roku miejscowy ratusz zdecydował się na podniesienie opłaty do 25 funtów dla paliwożernych aut emitujących dużo CO2 (np. sportowych i SUV-ów).

W Sztokholmie opłaty zostały wprowadzone początkowo na pół roku tylko na próbę – wśród powszechnej krytyki ze strony mieszkańców. Potem opłaty zawieszono, a korki wróciły. W 2006 roku mieszkańcy Sztokholmu opowiedzieli się w referendum za pozostawieniem opłat na stałe. Londyn i Sztokholm mają bez porównania bogatszą infrastrukturę komunikacyjną niż Warszawa. W Londynie jest 275, a Sztokholmie ponad 100 stacji metra.

Według zwolenników opłat, tę rolę w Warszawie miałyby pełnić sieci tramwajowa (wymaga wprowadzenia priorytetu na skrzyżowaniach) i kolejowa (potrzebuje otwarcia na pasażera miejskiego, np. w Kolejach Mazowieckich). Według ekspertów, badania wskazują, że na jakość komunikacji miejskiej w Warszawie narzekają głównie kierowcy, żeby uzasadnić wybór samochodu.


W tekście pojawia się też informacja że w Krakowie również ma zostać wprowadzona opłata za wjazd do centrum (podobnie jak w Pradze)...
Żeby jeszcze to się spełniło...

krpablo
Posty: 432
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 17:44
Lokalizacja: Kraków-Kozłówek

Re: ZTM Warszawa i przyległości...

Postautor: krpablo » 5 gru 2009, o 18:50

A ja tak w ramach wymiany spostrzeżeń: w Warszawie moim zdaniem dobrze funkcjonuje komunikacja tramwajowa. Owszem, jest parę mankamentów. Przykładowo, nie wszystkie 105tki mają wypisany z przodu kierunek. Tabor - 13N mają klimat (jak dla mnie jako miłośnika, dla mieszkańców mogą być uciążliwe ale co się najeździłem 13N ostatnio to moje, szczególnie z pełną wdzięku motorową w młodym wieku :] :P), 105N we wszelakich mutacjach i odmianach - niektóre udane, inne mniej (na nic nowszego nie trafiłem w czasie ostatniego pobytu w czwartek). Częstotliwość - tu albo dobrze trafiłem, albo po prostu tramy w Warszawie jeżdżą częściej. Przystanki rozlokowane miejscami bardzo gęsto, przez co lubią się tworzyć nawet ośmioskłady (4x2 wagony).

Awatar użytkownika
Jakub Wędrowycz
Posty: 3205
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 15:20

Re: ZTM Warszawa i przyległości...

Postautor: Jakub Wędrowycz » 5 gru 2009, o 19:32

Wypalacz Rafał pisze:Czytajmy i płaczmy, w Warszawie da się, u nas "najważniejsze są miejsca postojowe"

Chciałbym zauważyć, że w Warszawie te zmiany wprowadzane są w związku z budową metra. Więc miasto z jednej strony chce ograniczyć ruch kołowy, z drugiej daje coś w zamian.

U nas chcą ograniczyć ruch, jednocześnie ograniczając ilość wzkm.... Jak ktoś wyjdzie i powie, od kolejnego miesiąca wprowadzamy zakaz wjazdu do centrum, ale w zamian zwiększamy tabor na tej, tej i tej linii, tak, aby wszyscy się bez problemów zmieścili, to się pod tym podpiszę obiema rękami. Natomiast średnio chciałoby mi się przesiadać do totalnie zatłoczonej, do tego pociętej jeśli chodzi o rozkład, jakiejś linii....

Awatar użytkownika
spex
Administrator
Posty: 6603
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 05:09
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: ZTM Warszawa i przyległości...

Postautor: spex » 5 gru 2009, o 22:29

Przecież oni nie zamykają wjazdu do centrum, on cały czas będzie dostępny tylko za opłatą. :P


Wróć do „Komunikacja w innych miastach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość