Kraków: jest plan dla tramwaju do Górki Narodowej
Pierwszy krok do budowy linii tramwajowej biegnącej przez Prądnik Biały do osiedla Górka Narodowa - zrobiony. Powstał właśnie projekt planu zagospodarowania dla obszaru, przez który będzie przebiegać nowa linia. Mieszkańcy mogą się z nim zapoznać od 9 lutego i zgłosić swoje uwagi.Spoiler:Górka Narodowa to jeden z najgorzej skomunikowanych rejonów Krakowa. A osiedla się tam coraz więcej osób. Mieszka tam już ponad 20 tysięcy krakowian i wciąż powstają nowe bloki. Tymczasem dociera tam tylko jedna linia miejskich autobusów. I to tych małych, bo przegubowce mają problem z manewrowaniem na wąskich uliczkach.
Mieszkańcy i radni z dzielnicy Prądnik Biały, do której należy Górka Narodowa, od dawna walczą o poprawę komunikacji. - Jeden mały, miejski autobus linii 137, to stanowczo za mało dla tak dużego osiedla, które ciągle się rozrasta - mówi oburzona Teodozja Maliszewska, przewodniczaca Rady Dzielnicy IV Prądnik Biały. - Przy al. 29 Listopada zatrzymują się co prawda autobusy linii aglomeracyjnych - do Zielonek i Michałowic, ale są one tak zatłoczone, że mieszkańcy naszej dzielnicy nie mają szans, by do nich wsiąść - zaznacza Maliszewska.
Specjaliści z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu twierdzą, że sytuację komunikacyjną w tym rejonie Krakowa może poprawić jedynie szybka budowa linii tramwajowej. - Obszar Górki Narodowej jest tak zagęszczony, że wąskimi ulicami nie mogą przejechać większe autobusy. Tramwaj to jedyne wyjście - podkreśla Jacek Bartlewicz, rzecznik ZIKiT.
Budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej nie należy jednak spodziewać się zbyt szybko. Na razie najważniejszą sprawą pozostaje załatwienie dokumentacji potrzebnej do jej budowy. - W ciągu najbliższych trzech lat miasto nie planuje rezerwować w budżecie pieniędzy na tę inwestycję - informuje Jan Machowski z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa. - Chodzi jednak o to, by jak najszybciej został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla obszaru z linią tramwajową na Górkę Narodową - podkreśla Machowski.
Szybkie uchwalenie planu spowoduje automatyczne zarezerwowanie terenu pod budowę nowej linii. A to z kolei wstrzyma zapędy deweloperów, którzy starają się o pozwolenia na budowę na działkach, na których zaplanowano trasę szybkiego tramwaju. - Chcemy, aby plan został uchwalony jeszcze w tym roku. Jeżeli tak się nie stanie, deweloperzy zabudują ostatnie wolne tereny - potwierdza Teodozja Maliszewska.
Przewodnicząca dzielnicy dodaje, że już trwają starania o pozwolenie na budowę osiedla niedaleko skrzyżowania ul. Białoprądnickiej i Pleszowskiej, a także o budowę nowych domów w rejonie os. Przy Kortach.
Nowa linia tramwajowa ma mieć około cztery kilometry długości. Będzie prowadzić od pętli w Krowodrzy Górce, wzdłuż nowej, projektowanej ulicy Generała Sosabowskiego, przez rejon skrzyżowania ul. Białoprądnickiej i Pleszowskiej. Dalej ma biec wzdłuż ul. Pachońskiego, Bociana aż na północ miasta do nowej pętli przy skrzyżowaniu ul. Arsenał z al. 29 Listopada.
Projekt planu zagospodarowania zakłada także budowę pierwszego etapu tzw. "Trasy Wolbromskiej". Ma ona przebiegać od połączenia nowo projektowanej ul. Miłosza z ul. Doktora Twardego, do ul. Pachońskiego (odcinek między ul. Glogera a ul. Górnickiego.)
Nie jest jeszcze znana wartość całej planowanej inwestycji ani termin jej rozpoczęcia.
Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową
- spex
- Administrator
- Posty: 6603
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 05:09
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 32 times
Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową
Kraków: jest plan dla tramwaju do Górki Narodowej
Pierwszy krok do budowy linii tramwajowej biegnącej przez Prądnik Biały do osiedla Górka Narodowa - zrobiony. Powstał właśnie projekt planu zagospodarowania dla obszaru, przez który będzie przebiegać nowa linia. Mieszkańcy mogą się z nim zapoznać od 9 lutego i zgłosić swoje uwagi.Spoiler:
Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową
Według wieloletnich planów inwestycyjnych budowa tej trasy jest zaplanowana na lata 2014-2016, więc się i tak nie ma co specjalnie podniecać, że w ciągu najbliższych 3 lat nie będzie na nią pieniędzy.

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową
Na stronie Biura Planowania Przestrzennego pojawiły się projekt planu przedłużenia linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową
http://www.bip.krakow.pl/?bip_id=1&dok_ ... k_id=13941
http://www.bip.krakow.pl/?bip_id=1&dok_ ... k_id=13941
- spex
- Administrator
- Posty: 6603
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 05:09
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 32 times
Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową
To jest tylko Mpzp, i to nie całej trasy, brakuje ostatniego odcinka z pętlą. Reszta jest tu http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=15920&sub_dok_id=15920 (szukaj KD(T) ).
Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową
Z planu można ciekawe rzeczy wyczytać. Przede wszystkim tramwaje z Górki Narodowej będą omijać bokiem Krowodrzę, która będzie służyć jako wylot jedynie w kierunku Azorów. Chociaż pomysł, że wraz z tym wpierniczą w miasto kolejną autostradę do centrum już mniej mi się podoba. Pewnie zrobią na dokładkę kolejne mega-skrzyżowanie generujące jeszcze więcej korków w tym rejonie, to już naprawdę będzie "wspaniale".

- Lime Kerojab
- Posty: 338
- Rejestracja: 23 wrz 2009, o 00:15
Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową
W jednym z ostatnich artykułów w "Dzienniku Polskim" (jest na stronie EKK), był artykuł nt. planowanych inwestycji tramwajowych. Cytują tam p. Trzmiela mówiącego, że z planów do 2019 wypadła linia na Górkę Narodową... Moim skromnym zdaniem to głupota. Wielkie osiedle, jakim jest Prądnik Biały, nie ma dziś dobrego połączenia z tramwajem lub z centrum (154 to nie jest dobra linia przy obecnym taborze i częstotliwości). Blisko przyszłej linii tramwajowej rozbudowuje się Os. Mozarta i Bocianie Gniazdo, tramwaj miał też przecinać ulicę Kuźnicy Kołłątajowskiej, gdzie już są duże problemy komunikacyjne. W zamian, do 2019 chcą połączyć tramwajem Kurdwanów z Łagiewnikami, gdzie w zasadzie nic na tej trasie, poza Sanktuarium i Centrum JP2, nie ma. Tramwaj tam pewnie powstanie "przy okazji", równolegle z Trasą Łagiewnicką. Uważam jednak, że na ten moment dużo potrzebniejsze jest połączenie tramwajowe na Górkę Narodową niż Kurdwanowa z Łagiewnikami, skoro w sumie w pobliże sanktuarium już tramwaj dojeżdża (moim zdaniem brakuje tam tylko wind przy przejściu podziemnym pod Zakopiańską, dla starszych czy niepełnosprawnych). Zaznaczam, że mieszkam na Kurdwanowie, lubię tramwaje, rzadko bywam w rejonie Prądnika Białego, zaś często jeżdżę w rejon Łagiewnik czy Ruczaju i cieszyłbym się z szybkiego tramwaju na skróty w tamte rejony. Ale po prostu uważam, że jeśli trzeba wybierać, to prędzej powinna powstać linia na Górkę Narodową.
2011 - sto dziesięć lat tramwaju elektrycznego w Krakowie.
Re: Komunikacja na Górce Narodowej
Oni chyba nie chcą przegubów tylko większe autobusy czyli 12m. Może Pan rzecznik zapomniał jaki tabor jeździ na 137...
Re: Komunikacja na Górce Narodowej
Pomijając już fakt, że na Kuźnicach 137 jeździ w jedną stronę, więc się raczej ze sobą wymijać nie będą
(coś jak sławne mijanie się 151 samej ze sobą
)


Re: Komunikacja na Górce Narodowej
krzycho pisze:Oni chyba nie chcą przegubów tylko większe autobusy czyli 12m. Może Pan rzecznik zapomniał jaki tabor jeździ na 137...
O przeguby prosiła cytowana w artykule p. Bożena, więc p. rzecznik odpowiedział, że to niemożliwe...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość