Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

PitekAntrop
Posty: 811
Rejestracja: 3 gru 2009, o 13:49
Lokalizacja: St.Kr.M.Kraków Na Kozłówce (ex.St.Miasto)
Has thanked: 48 times
Been thanked: 7 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: PitekAntrop » 12 sie 2014, o 13:19

Trasa Wolbromska ma odblokować 29 XI ?? :o :shock:
Trasę Wolbromską blokują protesty. Kraków skazany tylko na al. 29 Listopada? Data dodania: 2014-08-12 07:36:59 Ostatnia aktualizacja: 2014-08-12 09:37:38 Gazeta Krakowska Piotr Rąpalski
Odkorkować al. 29 Listopada, jedyny bezpośredni wjazd od północy do Krakowa, mają dwie trasy - Wolbromska i Galicyjska. Urzędnicy wraz z budową tramwaju do Górki Narodowej planowali wykonać odcinek tej pierwszej, między ulicami Pachońskiego i Doktora Twardego (roboty miały ruszyć w 2015 r.). Przestraszyli się jednak protestów mieszkańców, którzy nie chcą mieć czteropasmowej drogi w pobliżu domów. Magistrat rozważa wycofanie się z tych planów. Podobne protesty pojawią się zapewne w sprawie trasy Galicyjskiej. Mamy więc pat, a północ miasta dusi się w korkach. Trasę Wolbromską blokują protesty. Kraków skazany tylko na al. 29 Listopada?
Spoiler:
Pozdrawiam,
PA

PitekAntrop
Posty: 811
Rejestracja: 3 gru 2009, o 13:49
Lokalizacja: St.Kr.M.Kraków Na Kozłówce (ex.St.Miasto)
Has thanked: 48 times
Been thanked: 7 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: PitekAntrop » 13 sie 2014, o 10:58

Wolbromska z Zielonek widziana :roll:
Trasa wolbromska – droga do Wolbromia, nie tylko do Zielonek
Opublikowano: poniedziałek, 07, lipiec 2014 14:18

W ostatnich dniach szeroko dyskutuje się w mediach plany miasta Krakowa dotyczące tzw. „trasy wolbromskiej” na terenie Krakowa biegnącej od ul. dr Twardego do ul. Pachońskiego. Wbrew temu co czytamy droga nie skończy się w tym rejonie, a może być kontynuowana jako przygotowywana od kilku lat zachodnia obwodnica Zielonek: droga wojewódzka będąca alternatywą dla obecnej trasy nr 794 Kraków-Wolbrom. Projektowana droga będzie jednocześnie łączyć miasto z węzłem Północnej Obwodnicy Krakowa w Zielonkach. Trasa zatem nie będzie służyć tylko mieszkańcom Zielonek, a przede wszystkim mieszkańcom Krakowa i gmin północy Małopolski. Trasę wolbromską jak i obwodnicę Zielonek przewiduje również plan zagospodarowania przestrzennego Województwa Małopolskiego.

Spoiler:
Pozdrawiam,
PA

PitekAntrop
Posty: 811
Rejestracja: 3 gru 2009, o 13:49
Lokalizacja: St.Kr.M.Kraków Na Kozłówce (ex.St.Miasto)
Has thanked: 48 times
Been thanked: 7 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: PitekAntrop » 10 wrz 2014, o 18:19

Linia do GN z TW, bo łatwiej zdobyć pozwolenia? Co za durne prawo, które nie promuje proekologicznego budowania linii tramwajowych tylko drogi :o :shock: :evil:
Budują drogę, a nie samą linię tramwajową, bo łatwiej zdobyć pozwolenia
Infrastruktura
Patryk Salamon•10.09.2014•11:35

Urzędnicy będą budować Trasę Wolbromską i linię tramwajową – mimo sprzeciwu niektórych mieszkańców. Droga powstanie, bo tak ZIKiT łatwiej będzie uzyskać decyzje administracyjne.

Urzędnicy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu wystąpili z wnioskiem do regionalnego dyrektora ochrony środowiska o zawieszenie postępowania administracyjnego ws. budowy Trasy Wolbromskiej łącznie z linią tramwajową.
Spoiler:

Patryk Salamon
Pozdrawiam,
PA

Awatar użytkownika
Wypalacz Rafał
Posty: 4719
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 15:53
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Has thanked: 132 times
Been thanked: 47 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: Wypalacz Rafał » 11 wrz 2014, o 09:50

Oczywiście "niedasie" wybudować zwykłej ulicy 1x1 dla ruchu lokalnego, tylko trzeba szarpnąć się na trasę szybkiego ruchu.

Tym bardziej że jakoś dało się zastosować te same przepisy do budowy estakady nad dworcem Kraków Płaszów - mimo iż tam nie będzie jezdni ogólnodostępnej, tylko awaryjna - dla odpowiednich służb ratowniczych/porządkowych.

Xplod
Posty: 227
Rejestracja: 3 lut 2011, o 07:45
Been thanked: 5 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: Xplod » 11 wrz 2014, o 17:15

Wypalacz Rafał pisze:Oczywiście "niedasie" wybudować zwykłej ulicy 1x1 dla ruchu lokalnego, tylko trzeba szarpnąć się na trasę szybkiego ruchu.

Tym bardziej że jakoś dało się zastosować te same przepisy do budowy estakady nad dworcem Kraków Płaszów - mimo iż tam nie będzie jezdni ogólnodostępnej, tylko awaryjna - dla odpowiednich służb ratowniczych/porządkowych.

Nie martw się - tam też powstanie "szeeeeroka ulica" tylko w odrębnym czasie. :lol:

Awatar użytkownika
spex
Administrator
Posty: 6603
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 05:09
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: spex » 11 wrz 2014, o 19:21

Akurat połączenie ul. Saskiej (Trasa Nowo Saska) z Wielicką raczej nie będzie szybkie na całym odcinku, gdyż nowo budowany układ drogowy kończy się rondem - no chyba iż będą je potem burzyć.

Oczywiście mam nadzieję iż nie i szyba będzie trasa jedynie Nowobagrowa, a przepustowość nowosaskiej będzie chronić ul. Saską przed nadmiernym tranzytem.

PitekAntrop
Posty: 811
Rejestracja: 3 gru 2009, o 13:49
Lokalizacja: St.Kr.M.Kraków Na Kozłówce (ex.St.Miasto)
Has thanked: 48 times
Been thanked: 7 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: PitekAntrop » 17 lut 2015, o 07:58

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,17418655,Na_polnocy_Krakowa_ma_powstac_gigantyczny_uklad_drogowy.html

Na północy Krakowa ma powstać gigantyczny układ drogowy
Bartosz Piłat
17.02.2015 , aktualizacja: 16.02.2015 20:07

Pojawiła się kolejna koncepcja budowy tramwaju do Górki Narodowej i tzw. trasy Wolbromskiej. Mieszkańcy nadal nie rozumieją, dlaczego nowa droga musi mieć nawet siedem pasów.

Członkowie Inicjatywy IV Dzielnica przyglądają się ostatniej wersji planowanego przebiegu linii tramwajowej z Krowodrzy do Górki Narodowej oraz zupełnie nowej drogi - tzw. trasy Wolbromskiej. Najnowszy wariant nie zakłada już budowy jezdni dla samochodów między ul. Fieldorfa-Nila a wylotem Prądnickiej - na tym odcinku będą mogły jeździć wyłącznie autobusy (po torowisku tramwajowym).
Spoiler:


Potrzeby tak gigantycznego układu drogowego nie rozumieją mieszkańcy. - Rondo narysowane jest tak, jakby było gotowe do przyjęcia ruchu z planowanej drogi prowadzącej na północ Krakowa do Zielonek. Tymczasem trasa ta pozostaje kreską na mapie, jest jeszcze bardziej odległa od realizacji niż północna obwodnica Krakowa. Po co już dziś wylewać te tony betonu? - pyta Leszek Wroński, jeden z aktywistów Inicjatywy.

Takie myślenie skutkuje rozgrzebywaniem niedawno zbudowanych skrzyżowań - np ostatnio Kuklińskiego/Saska/Lipska, a wtedy "aktywiści" płaczą, że utrudnienia, objazdy, zawieszanie tramów, "a nie można było od razu"... :evil:
Pozdrawiam,
PA

tophie
Posty: 999
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 16:45
Lokalizacja: Mistrzejowice
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: tophie » 17 lut 2015, o 08:52

W tym przypadku chodzi właśnie o to, by w przyszłości zapobiec rozbudowie tej drogi. Po zbudowaniu tramwajowych tras, a następnie północnej obwodnicy zupełnie bezzasadna okaże się budowa "wlotówki" do miast z Zielonek. Może lepiej teraz wywalczyć najlepsze warunki dla mieszkańców i pieszych, niż za kilka lat toczyć kolejne boje.

PitekAntrop
Posty: 811
Rejestracja: 3 gru 2009, o 13:49
Lokalizacja: St.Kr.M.Kraków Na Kozłówce (ex.St.Miasto)
Has thanked: 48 times
Been thanked: 7 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: PitekAntrop » 10 mar 2015, o 13:49

Kraków. Złe decyzje wypaczyły projekt tramwaju na Górkę Narodową
Data dodania: 2015-03-10 07:00:00 Ostatnia aktualizacja: 2015-03-10 12:49:51 Gazeta Krakowska Piotr Rąpalski
Do tramwajów na Krowodrzy Górce kierowcy z parkingu będą brnąć przez aż cztery pasy jezdni. Radni uważają, że projekt budowy linii do Górki Narodowej został wypaczony przez złe decyzje
Spoiler:
Pozdrawiam,
PA

tophie
Posty: 999
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 16:45
Lokalizacja: Mistrzejowice
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową

Postautor: tophie » 10 mar 2015, o 15:00

Ten cały projekt jest wypaczony, bo zamiast budowy linii tramwajowej i dostosowania do niej infrastruktury wygodnej dla pasażerów skupiono się na rozbudowie dróg, która wymusza rozwiązania, które dla nikogo nie są korzystne.
Patrząc na projekt od razu się rzuca w oko bezcelowość budowy dwujezdniowego łącznika między Opolską a Fieldorfa Nila. Wpychanie tam na siłę ruchu samochodowego jest zupełnie sprzeczne z założeniami tej inwestycji. W miejsce tej szerokiej jezdni mógłby powstać Park&Ride z wygodnym wjazdem od strony Opolskiej. Wtedy parking ten będzie w bliższym sąsiedztwie z przystankami komunikacyjnymi, a przede wszystkim nie będzie oddzielony od nich szeroką jezdnią.
Niestety sporo inwestycji komunikacyjnych w naszym mieście jest niszczona przez spełnianie postulatów stawianych przez wąską grupę osób uzależnionych od czterech kółek. Gdyby nie to, procentowy udział komunikacji zbiorowej byłby znacznie wyższy, po mieście jeździłoby się płynniej i bezpieczniej, a także więcej przestrzeni udałoby się odzyskać dla mieszkańców, która teraz jest marnowana na kolejne pasy ruchu.


Wróć do „Inwestycje, remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość