KST IIB Lipska - Wielicka

Awatar użytkownika
spex
Administrator
Posty: 6603
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 05:09
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

KST IIB Lipska - Wielicka

Postautor: spex » 25 lis 2009, o 20:38

W najbliższy piątek i sobotę odbędą się bezpośrednie konsultacje społeczne w sprawie tego fragmentu KST.

Biura Rady i Zarządu Dzielnicy XIII Podgórze
ul. Rynek Podgórski 1 (pok.12-13)

27 listopada 2009 (piątek) w godzinach 10:00-18:00
28 listopada 2009 (sobota) w godzinach 10:00-13:00

https://ssl.pxm-projekt.krakow.pl/img/o ... zenie2.jpg

Amator Taniego Piwa
Posty: 314
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 09:05
Lokalizacja: R.Grzegórzeckie

Re: KTS IIB Lipska - Wielicka

Postautor: Amator Taniego Piwa » 25 lis 2009, o 23:10

Literówka w temacie KST a nie KTS :P

Awatar użytkownika
spex
Administrator
Posty: 6603
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 05:09
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: KST IIB Lipska - Wielicka

Postautor: spex » 2 gru 2009, o 07:37


PitekAntrop
Posty: 811
Rejestracja: 3 gru 2009, o 13:49
Lokalizacja: St.Kr.M.Kraków Na Kozłówce (ex.St.Miasto)
Has thanked: 48 times
Been thanked: 7 times

Re: KST IIB Lipska - Wielicka

Postautor: PitekAntrop » 4 gru 2009, o 15:30

Czy wyniki tej były przezentowane na tych konsultacjach czy dopiero zbiorczo ZIKiT je przeanalizuje :?:
Pozdrawiam,
PA

Awatar użytkownika
spex
Administrator
Posty: 6603
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 05:09
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: KST IIB Lipska - Wielicka

Postautor: spex » 4 gru 2009, o 22:52

Z tego co pamiętam, to już były zebrane dane. Ale nie wiem czy było jakieś podsumowanie tych ankiet.

PitekAntrop
Posty: 811
Rejestracja: 3 gru 2009, o 13:49
Lokalizacja: St.Kr.M.Kraków Na Kozłówce (ex.St.Miasto)
Has thanked: 48 times
Been thanked: 7 times

Re: KST IIB Lipska - Wielicka

Postautor: PitekAntrop » 8 gru 2009, o 14:11

Pozdrawiam,
PA

Impuls
Posty: 1010
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 05:59
Been thanked: 5 times

Łącznik Lipska- Wielicka

Postautor: Impuls » 12 lut 2012, o 23:07

Kolejną planowaną inwestycją tramwajową jest Łącznik Lipska- Wielicka. Władze miasta preferują zrealizowanie bardzo kosztownego łącznika pomiędzy Lipską a Wielicką jako następnego budowanego fragmentu. Odcinek bardzo przydatny i wpływający na większą wariantowość rozwiązań, lecz koszt 300 mln jest ogromny. Bardzo długa estakada nad torami kolejowymi powoduje, że wydumana przez projektantów inwestycja jest zaplanowana nie na kryzysowe czasy. Za mniejszą kwotę wybudowano dwie poprzednie inwestycje (mam na myśli tramwaj na Płaszów i całość inwestycji na Ruczaj). łącznik Lipska - Wielicka jest w planach tzw. trasy szybkiego tramwaju. Inwestycja ma wymiar również polityczny i propagandowy. Jednak w niewielkim stopniu skróci obecną trasę szybkiego tramwaju. Zarówno sposób poruszania się jak i odległości w niczym nie różnią się od tramwaju tradycyjnego. Nie ma nawet dofinansowania tej inwestycji, więc niewiadomo kiedy praktycznie powstanie. Tymczasem w wielu miejscach są przygotowane tereny pod inwestycje tramwajową np. na Azory czy Mistrzejowice wzdłuż Meisnera i wytyczone plany. Władze jednak nic nie robią w tym kierunku, aby linie te powstały. Wspomniane linie na Górkę N. Azory czy Mistrzejowice razem nie wymagają tak dużych nakładów i wszystkie trzy inwestycje byłyby tańsze od wspomnianego łącznika za 300 mln. Ich powstanie w znacznym stopniu polepszyłoby komunikację w Krakowie. W tej chwili najbardziej potrzebna jest linia Tramwaju na Górkę Narodową. Niestety inwestycja jest ciągle przesuwana w czasie.

ant
Posty: 335
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 11:57

Re: Łącznik Lipska- Wielicka

Postautor: ant » 13 lut 2012, o 08:47

Ten łącznik to przecież element większej całości współfinansowanej przez UE. I jesli inwestycja nie będzie zrealizowana w całości to trzeba będzie zwrócić całą dotację...

kocioł
Posty: 18
Rejestracja: 13 sie 2010, o 12:05

Re: Łącznik Lipska- Wielicka

Postautor: kocioł » 13 lut 2012, o 09:07

Bardzo szanuję wypowiedź przedmówców ale trzeba uściślić kilka spraw. Po pierwsze koszt 300 mln jest to koszt szacowany więc nie jest on ostatecznym, a w czasie kryzysu jaki mamy teraz (to oczywiste) firmy będą raczej skłonne zejść z ceny, aby tylko mieć kontrakt na chude czasy. Po drugie ta inwestycja jest dużo bardziej zaawansowana niż linia na GN tam trzeba wykupywać grunty, przygotowywać niemal całą dokumentację itd. Problem jest taki, że nikt jeszcze ostatecznie nie oszacował nawet wszystkich kosztów. Zgadzam się, że tramwaj na Mistrzejowice przez Prądnik powinien być priorytetem gdyż obsłużyłby większą liczbę mieszkańców a przez Meisnera byłby rozwiązaniem relatywnie najtańszym ale... to tramwaj tradycyjny a miasto ma cel uruchomienia pierwszej z prawdziwego zdarzenia linii szybkiego tramwaju z odciążeniem ciągu Wielicka-Starowiślna.
No i ostatnia sprawa - może najważniejsza, jest to strategiczny łącznik gdyż pozwoli wyprowadzić ruch z linii Kurdwanów/Bieżanów Nowy w kierunku centrum nawet przy remoncie torów na odcinku Dworcowa-Limanowskiego. Nie będzie już dwóch "niezależnych" sieci tramwajowych w przypadku jakiegokolwiek remontu lub zatrzymania.

Awatar użytkownika
spex
Administrator
Posty: 6603
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 05:09
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: Łącznik Lipska- Wielicka

Postautor: spex » 13 lut 2012, o 09:28

Akurat remont Dworcowa - Limanowskiego będzie w tym roku (jak dobrze kojarzę budżet). Pytanie czy te 300mln to jest całkowity koszt inwestycji czy tylko budowlany. Bo nie zapomnij iż porównujesz to z kosztami inwestycyjnymi Płaszowa i Ruczaju (bo nie wiesz, ile miasto wydało na projekt, wykup gruntów itp).


Wróć do „Inwestycje, remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość