Czy ja wiem. Po budowie estakady na skrzyżowaniu Nowohucka - Klimeckiego to właśnie Grzegórzeckie będzie wąskim gardłem na tej trasie.
Choć pomysł z estakadą w takim miejscu średnio mi się podoba, od razu na myśl przyszedł mi chorzowski rynek, który został właśnie w taki sposób "ozdobiony"...
Sygnalizacje świetlne w Krakowie
- Jakub Wędrowycz
- Posty: 3205
- Rejestracja: 20 wrz 2009, o 15:20
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
ale Rondo Grzegórzeckie nie jest rynkiem..
A estakada Nowohucka - Klimeckiego co najwyżej usprawni wyjazd z Płaszowa, bo przecież już nie wyrabia skrzyżowanie z Wielicką (nie rozumiem dlaczego zamiast na środku w tym miejscu wybudować dwukierunkową estakadę, pozostawiono właściwie na środku skrzyżowania sklep z rowerami, monopolowy i psudo kasyno).
Po za tym estakada na Nowohuckiej - Klimeckiego też będzie jednokierunkowa..
Tak właśnie wydaje pieniądze ekipa Majchrowkiego, zamiast zrobić jedno skrzyżowanie naprawdę porządnie i przyszłościowo, to lepiej zrobić dwa, które w nie wielkim stopniu rozwiązują problem komunikacyjny danego miejsca. Plus jedynie taki że w nocy i w święta jak ma się zielone światło, nie trzeba zwalniać w obawie przed uszkodzeniem zawieszenia.
Pewnie zaraz ktoś zarzuci że korek do Ronda Dywizjonu 308 zaczynałby się już na Koszykarskiej albo jeszcze wcześniej. To ja się spytam dlaczego na każdym wjeździe do tego ronda są przynajmniej po 3 pasy a na najbardziej zatłoczonym odcinku tylko 2. Przecież można by już od skrzyżowania z Centralną zrobić trzeci pas do skrętu w prawo w Aleje Pokoju, a na niej samej zrobić aż do wjazdu do Polmozbytu pas włączający. Założę się, że koszty takiej inwestycji nie były by wielkie, a na pewno ruch by to usprawniło..
A estakada Nowohucka - Klimeckiego co najwyżej usprawni wyjazd z Płaszowa, bo przecież już nie wyrabia skrzyżowanie z Wielicką (nie rozumiem dlaczego zamiast na środku w tym miejscu wybudować dwukierunkową estakadę, pozostawiono właściwie na środku skrzyżowania sklep z rowerami, monopolowy i psudo kasyno).
Po za tym estakada na Nowohuckiej - Klimeckiego też będzie jednokierunkowa..
Tak właśnie wydaje pieniądze ekipa Majchrowkiego, zamiast zrobić jedno skrzyżowanie naprawdę porządnie i przyszłościowo, to lepiej zrobić dwa, które w nie wielkim stopniu rozwiązują problem komunikacyjny danego miejsca. Plus jedynie taki że w nocy i w święta jak ma się zielone światło, nie trzeba zwalniać w obawie przed uszkodzeniem zawieszenia.
Pewnie zaraz ktoś zarzuci że korek do Ronda Dywizjonu 308 zaczynałby się już na Koszykarskiej albo jeszcze wcześniej. To ja się spytam dlaczego na każdym wjeździe do tego ronda są przynajmniej po 3 pasy a na najbardziej zatłoczonym odcinku tylko 2. Przecież można by już od skrzyżowania z Centralną zrobić trzeci pas do skrętu w prawo w Aleje Pokoju, a na niej samej zrobić aż do wjazdu do Polmozbytu pas włączający. Założę się, że koszty takiej inwestycji nie były by wielkie, a na pewno ruch by to usprawniło..
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
Ale co w tym przyszłościowego? Zachęcanie do korzystania z samochodów jest przyszłościowe? Gdzie tak jest?! Już nawet - patrząc z dzisiejszej perspektywy - zacofane USA dostrzega bezcelowość polityki prosamochodowej. Przyszłościowy w tej okolicy to będzie tramwaj na Płaszów, a na Nowohuckiej może kiedyś dożyjemy buspasów. No i budowa wschodniej obwodnicy zredukuje trochę ruchu na Nowohuckiej, Powstańców Śląskich i Wielkopolskich, a to będzie w sumie już całkiem niedługo.
"Teraz tylko czekać, aż relacje międzymiastowe zaczną obsługiwać tramwaje, autobusy miejskie zaczną jeździć za granicę a przewoźnicy towarowi zaproponują tani transport węglarkami na wakacje - ironizuje Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity"
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
Ja uważam że nie byłoby problemu gdyby R. Grzegórzeckie zostało zdudowane na wzór Mogilskiego (górą ruch samochodowy a dołem komunikacja miejska). Niestety zdecydowano się na najtańszą wersję przebudowy i skutki są widoczne. W taki sposób spartaczono cały wysiłek i powiedzmy prawie dobry kawał roboty wykonany przy R. Mogilskim.
- Jakub Wędrowycz
- Posty: 3205
- Rejestracja: 20 wrz 2009, o 15:20
-
- Posty: 811
- Rejestracja: 3 gru 2009, o 13:49
- Lokalizacja: St.Kr.M.Kraków Na Kozłówce (ex.St.Miasto)
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 7 times
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
No ale niby dokąd ma iść ten cały "wielki" ruch ze wschodu przez Grzgórzeckie?
"Teraz tylko czekać, aż relacje międzymiastowe zaczną obsługiwać tramwaje, autobusy miejskie zaczną jeździć za granicę a przewoźnicy towarowi zaproponują tani transport węglarkami na wakacje - ironizuje Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity"
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
Skrzyżowanie Piasta Kołodzieja i Bitwy nad Bzurą od strony osiedla Bohaterów Września. Zaobserwowane w niedzielę około godziny 16-tej.
Podczas cyklu pojawiła się faza, w której samochody na wszystkich kierunkach mają czerwone, a piesi zielone. Czemu ma coś takiego służyć? (Zielone dla pieszych na kierunku wzdłuż torów tramwajowych kończyło się, gdy zapaliło się zielone w kierunku prostopadłym do torowiska).
Podczas cyklu pojawiła się faza, w której samochody na wszystkich kierunkach mają czerwone, a piesi zielone. Czemu ma coś takiego służyć? (Zielone dla pieszych na kierunku wzdłuż torów tramwajowych kończyło się, gdy zapaliło się zielone w kierunku prostopadłym do torowiska).
Wróć do „Komunikacja krakowska”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość