Ciekawostki

http://www.psmkms.krakow.pl
Awatar użytkownika
PE 099
Posty: 3210
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 21:20
Lokalizacja: Kraków - Płaszów
Been thanked: 14 times

Re: Ciekawostki

Postautor: PE 099 » 24 mar 2012, o 23:58

Skoro można było wysypać pętlę na trawniku to trzeba było rozwiązać tą sytuację trochę inaczej robiąc przepust z Bunscha w Mochaniec kawałek po zjeździe z ronda w poprzek trawnika. Wtedy autobusy by jechały po prostu lekko w prawo, lekko w lewo i dwa razy po 90* w lewo wracając na Bunscha.
Jednak skoro już wysypano taką a nie inną pętle (bo czemu np. nie większą?) to powinna funkcjonować normalnie. Ta w Mydlnikach jest mniejsza od tej tymczasowej na Kampusie a tam dwa przeguby jakoś się mieszczą naraz (już nie mówiąc o tym, że w Mydlnikach PKP na jeszcze mniejszym klepisku podczas przewozu kibiców potrafi się i sześć przegubów zmieścić :P )...

Nie miałyby gdzie stać - a po co było zamykać dotychczasowe miejsce postojowe? A nawet jeżeli wynika to z konieczności przebudowy to jedna linia przegubowa powinna dostać miejsce w zatoce w kier. Skawiny, pozostałe dwie na tym szutrowisku i po problemie.

BRoVaR
Posty: 1082
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 17:59

Re: Ciekawostki

Postautor: BRoVaR » 25 mar 2012, o 10:06

Przecież to klepisko jest 2x większe. Od pętli, która funkcjonowała na os Piastów w latach 90-tych przy Ziko.
Był tam plac do nawracania 20 m. Często mniej, gdy stały po dwie 2x 120M.
I Ikarus brał to przeważnie na trzy. Pod ruchem niewielkim, ale był. Słupki były zlokalizowane na wysokości dzisiejszego przejścia dla pieszych przy sklepie bez zatok.
I nikt nie robił o to wielkiego halo. A teraz. Szkoda słów. Tylko życie uprzykrza się na siłę. Co stoi na przeszkodzie by do tego "714" dać "178" chociaż ?

Nie przemawia do mnie również brak PKR. Na Piastów, gdy kierowca chce skorzystać musi się przejść oddalonego do tego PKR ok. 200 m. w jedną stronę. Więc nie zawsze może sobie pozwolić przy opóźnieniach na linii.
Tu pewnie Wiroos by napisał. Jako kierowca, jak się fajnie korzysta z PKR na Piastów, gdy się ma linie "153/159". Chyba lepiej, żeby był kibelek w pobliżu. :mrgreen:
I stał się cud.

Impuls
Posty: 1010
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 05:59
Been thanked: 5 times

Re: Ciekawostki

Postautor: Impuls » 7 kwie 2012, o 21:44

Byłem dzisiaj zobaczyć pętle Mochnaniec, która nie jest przystankiem końcowym ani początkowym. Przystanek końcowy jest już za dawnym rondem Czerwone Maki w stronę Skawiny. A początkowy poniżej dawnego postoju Kamus UJ. Widziałem kilka osób które od strony Skotnik musiały przejść przez wertepy dodatkowo 400 metrów zamiast wsiąść do autobusu na pętli przy ul. Mochnaniec. Sama pętla na moje oko pomieści trzy autobusy przegubowe na skrajnym pasie i dwa autobusy na wewnętrznym. Przejście z pętli do PKR to ok. 300 metrów.

-- 29 marca 2012, o 21:27 --

W sprawie spisu wagonów i automatów. Prawdopodobnie wszystkie ufoki w Podgórzu dostaną automaty. Ma już #814 którego nie podkreśliłeś w spisie. Spróbuję przyjrzeć się jak będę miał czas. Być może ktoś z Was wie które pierwsze wagony podgórskich ufoków już dostały automaty.

-- 3 kwietnia 2012, o 20:39 --

Wszystkie pierwsze wagony ufoków w Podgórzu mają biletomaty

-- 7 kwietnia 2012, o 22:38 --

To już mój kolejny wpis, ale dane na stronie głównej się nie wyświetlają. Dlatego może Michał nie zauważyłeś moich spostrzeżeń z 3.04. Jest dużo spraw które trzeba poprawić. Tak jak pisałem 3.04 wszystkie wagony ufoków z Podgórza otrzymały biletomaty. Wagony 825+826 i 738+739 utraciły reklamę. Wagon c3 ze składu #123+583 został wpisany na stan. Za to nie ma już składu 132+592. #132 jest w TR, #592 w krzakach a #149 póki co jeszcze dzisiaj był na "15". Prawdopodobnie po Świętach #149 otrzyma c3 #592 jako #549.

MichalW
Posty: 1701
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 06:55
Lokalizacja: Kraków - Stare Podgórze

Re: Ciekawostki

Postautor: MichalW » 8 kwie 2012, o 21:06

Poprawione. Rzeczywiście wcześniejsze Twoje uwagi do mnie nie dotarły. 132+592 na razie pozostawiam w spokoju. Poczekam ze zmianami do czasu powstania składu 149+549.

Impuls
Posty: 1010
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 05:59
Been thanked: 5 times

Re: Ciekawostki

Postautor: Impuls » 3 maja 2012, o 07:45

Chyba powinienes podkreslic wszystkie wagony ktore maja kasowniki a wiec E1 gt6 NGT6 N8S GT8S a 405kr ma dwa. Na pewno w kolorze niebieskim powinny byc 123+583 i 124+584 a w białym 814+815+816. Wagony przebywajace w tr powinny miec kolor czarny 125,126,587 itd. Tak samo 3082 modernizowany w Protramie pownien miec kolor czarny.

MichalW
Posty: 1701
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 06:55
Lokalizacja: Kraków - Stare Podgórze

Re: Ciekawostki

Postautor: MichalW » 3 maja 2012, o 20:31


Impuls
Posty: 1010
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 05:59
Been thanked: 5 times

Re: Ciekawostki

Postautor: Impuls » 3 maja 2012, o 21:17

Powinny być zaznaczone chociaż E1 z automatami :roll: Natomiast obecne modernizacje E1+c3 są dość poważne (min ingerencja w konstrukcję blachy, wymiana okien, laminatów i oświetleń itd.) Pamiętam, że jak oddelegowywali 105 do NG zaznaczałeś je osobnym kolorkiem. Ale to jest tylko moja skromna sugestia ;) .

Awatar użytkownika
Arsents
Posty: 1279
Rejestracja: 6 paź 2010, o 15:14
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Ciekawostki

Postautor: Arsents » 4 maja 2012, o 18:11


Impuls
Posty: 1010
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 05:59
Been thanked: 5 times

Re: Ciekawostki

Postautor: Impuls » 12 cze 2012, o 22:00

3040 też jest w Tymbarku.

Awatar użytkownika
Arsents
Posty: 1279
Rejestracja: 6 paź 2010, o 15:14
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Ciekawostki

Postautor: Arsents » 12 cze 2012, o 23:23



Wróć do „Komentujemy artykuły z PSMKMS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość